Misyonumuz 7/24 ihracat, Vizyonumuz İhracat 4.0
TİM'i artık ihracat rakamları açıklayan bir kurum olmanın ötesinde, küresel ticaret verilerinin geniş kapsamlı analizini yapan, akademik derinliğe haiz pazar ve ürün araştırmaları hazırlayan , 'TİMTank' modeliyle ihracatçımıza yol haritası sunan, ihracatımızın küresel algısını güçlendirecek çalışmalar yürüten bir düşünce kuruluşu olmaya dönüştürüyoruz.
TİM'in yeni yönetimi olarak görevi devralmamızdan bu yana geçen bir yıllık dönemde, küresel ölçekte yaşanan pek çok zorlu gelişmeye rağmen, bütünüyle ihracatçımıza ve ihracat süreçlerinin iyileştirilmesine odaklandığımız bir çalışma temposu yakaladık. Bu kısa süre içerisinde, 83 bini aşan ihracatçımızın hem desteğini, hem de beklentilerini her daim hissederek, öncelikle “dijitalleşmeye” ağırlık verdiğimiz bir yıl geçirdik. Yeni yönetim olarak ortaya koymuş olduğumuz “İhracat 4.0” vizyonunu, “5G”, yani 'Güçlü Türkiye, 'Güçlü Ekonomi', 'Güçlü İhracat', 'Güçlü İnsan Kaynakları' ve 'Güçlü Altyapı ve İhracat Ekosistemi' olarak tanımladık.
İhracatımızın bugün ve geleceği adına, hem konvansiyonel, hem de dijital ihracat süreçlerini daha da iyileştirerek, '7/24' esasına dayalı, ihracatçımızı mesai saatlerine bağımlı kılan sistemi değiştirmeye odaklanarak, temel misyonumuzu “Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye” olarak tanımladık. Cumhuriyetimizin 95'inci yılında, ihracat ekosistemine katkı sağlayacak yeni bir mimarinin de temellerini attık. TİM'i artık ihracat rakamları açıklayan bir kurum olmanın ötesinde, küresel ticaret verilerinin geniş kapsamlı analizini yapan, akademik derinliğe haiz pazar ve ürün araştırmaları hazırlayan , 'TİMTank' modeliyle ihracatçımıza yol haritası sunan, ihracatımızın küresel algısını güçlendirecek çalışmalar yürüten bir düşünce kuruluşu olmaya dönüştürüyoruz.
Küresel ticaretteki birçok zorluğa ve Cumhuriyet tarihimizde karşılaştığımız en büyük finansal saldırıya rağmen, rekorlar ile kapattığımız 2018 yılının başarısını 2019 yılının ilk beş ayında da sürdürmede başarılı olduk. İhracatçımızın yakaladığı bu başarıyı kalıcı kılmak adına, 2019'u 'Sürdürülebilirlik ve Yenilik Yılı' ilan ettik. Bu nedenle, yeni web sayfası tasarımı ve içeriği, yepyeni TİM akıllı cihaz aplikasyonu ve ALO TİM (444 0 846) projelerimizi tamamlama aşamasına geldik.
İhracatta “Sürdürülebilirlik ve Yenilik Yılı” ilan ettiğimiz bu sene; bilhassa Ocak ayından itibaren Ticaret Bakanlığımız ve Hazine ve Maliye Bakanlığımızın destekleri ile gerçekleştirdiğimiz reform niteliğindeki yenilikler ile başladı. İhracatımızın “Genel Ticaret Sistemi” altında hesaplanmaya başlanması, “Yolcu Beraberinde İhracatın” yasal düzenlemesinin tamamlanması, “Kâğıtsız İhracat Uygulaması” ve “Transit Araç Programı” sayesinde gümrüklerde dijital dönüşüm sürecinin hız kazanması, ihracatımıza gelecekte de ivme kazandıracak.
İhracatta geleceğin hikâyesini bugünden yazabilmek için, günün gerçeğini tüm saflığı ile idrak ederek, ihtiyaçlarımızı ve avantajlarımızı iyi bilmeliyiz. Bugün hayatımızın her alanına entegre olmaya başlayan dijital dönüşüm ve sebep olduğu yıkıcı inovasyon, üretimden finansa gelişen yapay zeka, nesnelerin interneti ve blokzincir teknolojileri ile bizlere yeni bir geleceğin haberciliğini üstleniyor. Bu durumun iyi idrak edilebilmesi adına bu sene 101 yerli ve yabancı konuşmacı ile 40 bin ziyaretçiyi ağırlayan Türkiye İnovasyon Haftası'nda da katma değerli üretim ve ihracatımızdaki “yüksek teknolojili ürünlerin” payına sürekli vurgular yaptık.
TİM artık Türkiye'de girişimcilik ve inovasyon denildiğinde ilk akla gelen kurumlardan birisi haline geldi. Üniversite sanayi işbirliği kapsamında yürüttüğümüz iki projeden ilki olan İnovaTİM ailesi 2.950 kişiye ulaşırken, yedinci dönemine başlamış olduğumuz İnoSuit programımıza başvuran firma sayımız 324'e ulaştı. Girişimciliğin Türkiye'nin tüm bölgelerine yayılabilmesi adına başlattığımız “TİM-TEB Girişim Evleri” projemiz ise, bugüne kadar yetiştirdiği 850'yi aşkın girişimci ile 10 ilimizde faaliyet göstermeye, yeni ürünlere ve fikirlere ev sahipliği yapmaya devam ediyor.
Türkiye ekonomisinin en güçlü sacayaklarından birisi olan ihracatı daha da ileriye taşıma motivasyonu ve “Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye” misyonu ile üstlendiğimiz bu görevde, hiç şüphesiz ihracatçılarımızın ve hükümetimizin çok ciddi emek ve desteği bulunmakta. Gerçekleştirdiğimiz iki “Delegeler Çalıştayı” ve “TİM Bölge Meclisleri” ihracatçılarımızın sorunlarını birinci ağızdan yetkililere duyurabilmelerinde çok büyük rol oynadı. Bu toplantılar sayesinde yılladır deri ve otomotiv sektörlerimizce dile getirilen ÖTV ve KDV hususları deyim yerinde ise ışık hızı ile çözüme kavuştu. Yine ihracatçılarımızın KDV iadeleri konusunda çok kritik adımlar atıldı. Haziran ayı başı itibariyle ihracatçılarımızın beyannamelerde sorun yaşadığı 24 no'lu maddede bir düzenlemeye gidildi.
Türkiye'de ihracatın tek ve yegâne adresi olan Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak, sırt sırta vererek oluşturduğumuz bu paha biçilmez birlikteliğimiz ile ülkemizi küresel ticaretin yükselen güç merkezi olmasını perçinleyecek, önümüzdeki dönemlerde de ihracatı ülke ekonomimizin en güçlü sacayağı haline getirmeye devam edeceğiz.